Fuck It

Jaha, Stallet gick väl ganska bra idag. Pazzi kom tillbaka idag som han hade lovat. Han skodde Norton för 1 vecka sedan, och efter det så blev han halt, Så jag tänkte att han kanske bara hade blivit lite öm, en del hästar blir ju de.
Men det blev inte bättre.
Så jag kollade på hans hovar och såg att en sömm satt väldigt högt upp, så jag drog ut den. Men det blev fortfarande inte bättre. Så jag tog av hela skon. Men det blev fan inte bättre då heller! Så jag ringde till Pazzi och tvingade honom att komma hit eftersom att han har gjort nått så min häst har blivit halt. Så han kom idag och klämmde på hoven, Och det visade sig att Norton hade en hovböld och en inre blödning i hoven efter SÖMMEN. Så pazzi har satt en sömm alldeles för högt upp så norton har börjat blöda inne i hoven som sedan utvecklades till en hovböld!

Så han grävde ur bölden och de rann blod och vätska ur hoven, och Norton pep, så ont gjorde de.
Sen fyllde han hålet med bommul och jodopax, och sen gippsade han hoven. Så ska det tydligen bli bra efter 1 vecka. Men han måste stå på box i en vecka, får inte gå ut :(  Jävla hovslagare!! Man måste fan göra allt själv, Har bara tappskoutbildningen, men måste väl utbilda mig till hovslagare så det blir rätt gjort!
Blir inte Norton bättre snart eller om han får någon "rest" som kan påverka honom i framtiden, då jävlar!


I love to stand in the rain
because no one can se that im crying


Depression?...

-KittyCat-


Kommentarer
Postat av: Elin

Stackars Norton blåsa på hoven Hoppas han blir bra fort :)

Saknar dig Galning ;) <3

2008-10-06 @ 12:29:38
URL: http://elinannamariaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0